Memories

Något jag verkligen saknar är min gamla skola och vännerna. Jag saknar att gå till skolan varje dag med linnea, jag saknar att sitta vid blåbänkarna, jag saknar att sitta i grupprummet med voshorna och tönta oss, jag saknar alla gamla klassiar, jag saknar att man inte hade sån ångest över skolan och allt bara flöt på. Jag saknar balen och skolavslutningen. Allt var typ perfekt. Hade inga bekymmer eller problem, sommaren var påväg och allt kändes bara helt enkelt bäst.

Jag vill helt ärligt inte bli vuxen, jag vill gå i nian resten av livet och inte ha all stress man har nu i gymnasiet. Man ska både hinna med att plugga, vara med vänner, kärleken, all drama osvosv.
 
Varför var allt så enkelt i nian för..? Det känns som jag har förändrats så mycket på bara ett år. Jag känner mig fortfarande inte redo för gymnasiet haha.. Har fortfarande inte vant mig att jag går i gymnasiet och aldrig kommer gå i lyckeby igen.. 
 
Men livet går somsagt vidare, varför hänga upp sig på saker som får en att må dåligt? Jag försöker varje dag att vara stark och inte vara ledsen, även fast livet kan kännas meningslöst så ser jag det ändå positivt, man fick just sitt liv av en anledning och man ska ta vara på det. Det känns onödigt att vara ledsen över saker som ändå inte kommer bli bra, vissa saker löser sig inte, det får man leva med. Men dock kan allt lösa sig om alla har viljan. Men helt ärligt. Jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig, det är bara det att det tar på ens positiva energi så fort man får en kommentar om något. Eller om någon är negativ mot mig så får jag också negativ energi på grund av det och det måste jag verkligen jobba bort! 

”Don’t give up. You are strong, and going trough hell is going to make you stronger”

''I would rather be hated for something I am, than loved for something I’m not.”