skitsnack

En sak jag inte förstår är allt skitsnack som går runt överallt. Det finns ju ingen människa i världen som aldrig har snackat skit om någon..ellerhur? Förut när jag satt på bussen sitter det tre tjejer bakom mig som pratar normalt om allt och inget, lyssnade inte så noga. Men så fort ena tjejen gick av så började de andra två snacka skit om henne? Mest småsaker om vad hon hade sagt och att dom tyckte det var fel osv, från att innan hålla med henne om det hon sa när hon var med..? Förlåt, men jag förstår inte..Folk är beroende av att trycka ner andra för att må bättre själva. Jag har också snackat skit och trott på andras skitsnack, det vet jag. Alla blir påverkade av varandra och påpekar allas fel och vad man gör för fel. Det stör mig också när folk typ säger ''men han/hon gillar jag inte, han/hon är konstig och jadajada'' Sen sekunden efter så umgås han/hon med han/henne ändå.. Lite falskt om jag får säga det själv men vad vet jag han/henne kanske älskar han/henne igen efter bara några minuter? ;) Nu känner jag att det blev mycket han/henne men vill inte peka ut någon utan jag menar de flesta!

Självklart har jag hört folk säga till mig vad folk har sagt om mig. Jag har ganska lätt att ta åt mig vad folk säger, det kan vara en pyttepytteliten grej men fortfarande tar jag åt mig så himla mycket men försöker att inte bry mig, även fast jag gör det innerst inne... Men jag jobbar på det!

'' We deal way too much with shit than with good things in our lives ''