You

En sak jag tänkt väldigt mycket på är vad som får en att bli intressant här i livet. I skolan har vi pratat ganska mycket om '' Vad ger status?'' Folk blir mer och mer utseendefixerade. Vi ungdomar är de som mest tänker på det, de flesta är nog tjejer också. Vi köper dyra kläder, kladdar på smink, färgar hår osv för att få bekräftelse. Nu säger jag inte att det är fel, jag gör även det själv. Men jag tycker man har så mycket krav på sig själv. Även på hur man beter sig, om man tänker i procent, de som är på 100% är dom som är mer utåtriktad, har alla märkesgrejer, festar varje helg osv, då blir man mer populär. De som är vid 50-60% Är de som är hälften, hälften av allting och de som är runt 10-20% är de som är blyga och som inte vågar tycka till om saker och osäker på sig själv. Jag tycker det har blivit lite för mycket. Ja, vi alla är olika men alla ska väl ändå behandlas lika. Vi delar in folk i grupper. Fast det kan ju ändå vara skönt att ha sin ''egna'' grupp som är som en själv. Men det är ändå så mycket folk gör allt bara för att få bekräftelsen, om man tycker det är roligt eller inte, det väljer man själv! Jag tycker ju självklart att alla får vara precis hur dom vill. Man ska skita i vad andra tycker och köra sitt egna race!